Organisatie

Omdat gezelligheid binnen de club hoog in het vaandel staat houden we de  organisatie van de club heel eenvoudig.

De club bestaat thans uit veertien leden.

De leiding, we noemen het geen bestuur, ligt in handen van Yvonne van Ree, Heleen Minnaar en Maartje van de Lecq.

De overige leden hebben overigens allemaal net zoveel recht van spreken en dragen allemaal hun steentje bij om de club soepel te laten draaien.

Die steentjes betreffen het volgende:

  • Yvonne en Heleen houden samen de financiën bij. Voorwaar geen onbelangrijke opgave. Ook houdt Guus niet alleen bij hoeveel bakgeld aan Cobi betaald zal worden maar ook wat de bijdrage van de leden daarvoor zal zijn en int deze gelden tijdens de pauzes.
  • Alle dames komen aan de beurt om de boel, na afloop van de bijeenkomst, schoon te maken. Heleen maakt hiervoor een corveelijst  en de dames houden zich daaraan. Eventueel kunnen zij onderling ruilen.
  • Alle leden zijn, zoals gewoonlijk, eenmaal per jaar jarig en soms is er ook weleens iemand wat langer ziek. Door Bep zal in deze gevallen gezorgd worden voor de aandacht die men dan verdient door een kaartje te zenden.
  • Workshops, uitstapjes en exposities horen bij de club. Ook daarvoor ligt de organisatie in handen van Yvonne.
  • In de  kast, waarin de voorraden, gereedschappen, etc. zijn opgeborgen, is het regelmatig een puinhoop. De leden zorgen ervoor dat de materialen in de kast toch een beetje overzichtelijk gerangschikt blijven. Door Lucia zal een en ander gecoördineerd worden en eventueel bijgestuurd worden.
  • De kleivoorraad zal door Marijke en Heleen worden bijgehouden en eventueel besteld worden bij Indigo in Middelburg.
  • Nieuwe leden dienen wegwijs te worden gemaakt bij de club. Door Jeannette zullen deze mensen geïntroduceerd worden binnen de club. Aan deze nieuwe leden zal zij ook een introductiemap beschikbaar stellen.